Returret

  • Skulle du ikke være tilfreds med dit køb, skal du returnere produktet i original æske, og vi vil helt refundere dit køb


 Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, regnet fra den dag varen er modtaget. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot informere Bootes ApS via e-mail og returneres i samme stand og mængde som du modtog den.

Når varen er modtaget og godkendt, vil vi refundere det fulde beløb. Vær opmærksom på, at retur forsendelsen er for egen regning.

For specialfremstillede varer - varer, der skal fremstilles eller tilpasses individuelt for dig - din ret vil være begrænset til det tidspunkt, hvor fremstilling arbejde. Enhver begrænsning af din ret kræver dit samtykke, og du vil blive informeret på forhånd.

Bemærk, at din ret til at trække sig helt eller delvist er ugyldig, hvis du har brugt produktet og brugen tydeligt reducerer salgsværdi.

Godtgørelse af din betaling sker typisk inden for 1-7 hverdage, og senest inden for 30 dage efter, din vare er modtaget, i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven § 12c. Fik ikke få dine penge tilbage inden for 14 dage, vil der typisk være en fejl, og du bør derfor kontakte Boötes ApS i skriftlig.

 

Bootes ApS giver 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Garantien er din ret til at klage over en vare, der har fejl eller mangler, der var til stede da varen blev solgt. Du har to år til at finde fejl eller mangler i produktet, vist sig at være sælgers ansvar.

Det betyder, at du enten få det repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 Bevisbyrden ligger de første 6 måneder fra forhandleren, og de efterfølgende 2 år med dig.

 Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Hvis du klager inden for to måneder, er altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når klagen er berettiget, huske at få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dine forsendelsesomkostninger. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du altid omfatte dokumentation for dit køb i form af en kvittering eller ordrebekræftelse andet.

 

Når du returnerer varen, bedes du notere på din ordre no. på emballage etiket eller vedlægge en kopi af din udfyldte klageformular.

 

Klager typisk håndteres skriftligt, og begge kan fabrikanten kræve billeder af produktet og emballagen.

 

I tilfælde, hvor klager behandling resulterer i tilbagelevering af de elementer, henvises til "Sound returnering af varer".

 

Når klager over mindre fejl, som udvekslingen kan påføre uforholdsmæssigt store udgifter, en klage behandling resulterer i en proportional rabat.

 

I tilfælde af hel eller delvis refusion af købesummen, vil det typisk være behov for dit registreringsnummer og kontonummer. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan nemt blive informeret af. post.

 

 Hvad kan ikke være klage over.

Som kunde skal du sikre et produkt, der lever op til prisen og markedsføring.

I industrien, kan nogle klager ikke accepteres om variationer af naturen og kosmetiske forskelle, såsom:

• Kosmetiske forskelle, der er usynlige ved normal temperatur, for eksempel på en skjult underside eller bagside

• Normale variationer i træfinér

• Naturlig forekomst af knuder i massivt træ eller placering

• Små luftbobler i glasset blæser produkter

• Unikke og bestillings produkter

Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, regnet fra den dag varen er modtaget. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot informere Bootes ApS via e-mail og returne den i samme stand og mængde som du modtog den.

 

Når varen er modtaget og godkendt, er det fulde beløb refunderet. Vær opmærksom på, at afkastet er for egen regning.

For specialfremstillede varer - varer, der skal fremstilles eller tilpasses individuelt for dig - din ret være begrænset af den tid af fremstillingen arbejde. Enhver begrænsning af din ret kræver dit samtykke, og du vil blive informeret på forhånd.

Bemærk, at din ret til at trække sig helt eller delvist er ugyldig, hvis du beslutter at tager produktet i brug, og brugen tydeligt reducerer salgsværdi.

Refusion af din betaling, sker typisk inden 1-7 hverdage, og senest inden for 30 dage efter, din vare er modtaget, i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven § 12c. Skulle du ikke få dine penge tilbage inden for 14 dage, vil der typisk være en fejl, og du bør derfor kontakte Boötes ApS skriftligt.

 

Returnering af varer.

Alle produkter returneret til Bootes ApS skal være forsvarligt indpakket.

Varerne sendes til:

Boötes ApS

Nørreskov Huse 1

7100 Vejle Danmark

Har du fortryder dit køb, skal du markere pakken "Retur", og vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, som bevis for, at den / de vender tilbage produkter købt hos Bootes ApS. Du kan også fortryde dit køb ved at nægte at acceptere det eller aflevere den personligt på ovenstående adresse efter forudgående aftale.

Ved returnering tilbagetrækningen altid emne, du leverer varen tilbage i samme stand og mængde. Bemærk, at det er et krav for den originale emballage og lignende, hvis det er en naturlig del af produktet, eller har en betydelig værdi for Bootes ApS. Derfor skal du ikke holde etiketter eller skrive direkte på den originale emballage.

Returnering som følge af aflysningen / tilbagetrækning er på købers egen regning.

Hvis du sender en vare tilbage som følge af klagebehandling, vil du typisk modtage vejledning fra Bootes ApS.

Det er vigtigt, at du ikke sender varerne inden klagen behandles, og det er aftalt med lampe Bootes ApS, da det letter ekspeditionen.

Boötes ApS anbefaler, at små pakker returneres via Post Danmark og produktet sendes som en pakke. På denne måde er det muligt at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, at pakken er blevet leveret til Bootes ApS. Desuden har du mulighed for at reklamere for pakken, hvis der ikke levering har fundet sted.